Ledschermen voor interactie met je publiek.

Als iemand over interactieve ledschermen spreekt, gaat het vaak over touchscreens, whiteboards of smartboards die je in vergaderzalen of klaslokalen ziet. Maar bij veel evenementen heb je ledschermen van supergroot formaat nodig. Want alleen dán bereik je iedereen. Haal inspiratie uit drie voorbeelden uit 2019.

Wereldrecord zandsculpturen bouwen

Op 22 augustus 2019 werd op het strand van Middelkerke het wereldrecord zandsculpturen bouwen verpulverd. Liefst 404 mensen slaagden erin 396 in zand gesculpteerde schildpadden te bouwen. Het vorige record stond op 287 en werd neergezet door een groep zandsculpturenbouwers in Taiwan.

Het initiatief voor deze recordpoging kwam van de groep Sculpture Westende. Ze kregen een bonte bende op de been, maar de moeilijkheid bestond erin om met al die mensen – jong, oud en alles daartussen – op het strand van Middelkerke vlot te communiceren. Aan zee kunnen de weersomstandigheden sterk variëren. Probeer maar eens door een megafoon tegen de wind in iedereen instructies toe te roepen. Niemand die je hoort!

Sculpture groep deed daarom een beroep op Maxled. De organisatoren van de wereldrecordpoging huurden een ledscherm van 15 m². Dat stelde hen in staat instructies aan alle deelnemers te tonen via een filmpje.

Om de beelden te ondersteunen met een woordje uitleg hadden ze echter ook een microfoon en serieuze geluidsset nodig. We geven graag een totaaloplossing, en die hebben we dus meegebracht uit onze werkhal.

Het resultaat mocht er zijn. Deze toepassing toonde ook aan dat je ledschermen op veel verschillende plaatsen kunt gebruiken. Zelfs op het strand van de Noordzee.

Fietsen in de Tour de France

Van het strand naar de hoogste bergtoppen … In juli 2019 organiseerde de Franse supermarktketen E. Leclerc de actie ‘Les Sommets du coeur’. Op aankomstplaatsen van de Ronde van Frankrijk konden wielerliefhebbers ter plaatse op fietsrollen virtueel meefietsen met de rit van die dag. De som van de gepresteerde fietsprestaties zorgde ervoor dat een hartje op het scherm werd opgevuld.

De beelden van de rit waren te zien op een groot ledscherm van Maxled. Dat het scherm van aankomstplaats naar aankomstplaats vervoerd werd en telkens weer meteen werkte, zegt veel over de stevigheid van onze ledschermen. De actie ‘Les Sommets du coeur’ liep ten voordele van le Mécénat Chirurgie Cardiaque, een vereniging die fondsen verzamelt ten voordele van kinderen met hartafwijkingen.

Het volledige concept voor ‘Les Sommets du coeur’ is gerealiseerd door Serge Blommaert van het bedrijf Xtreme Concepts.

Outdoor raadsels op Supernova

Tijdens september 2018 vond de eerste editie plaats van het technologie- en toekomstfestival Supernova rond het MAS in Antwerpen. Naast verschillende standen in open lucht, tenten met fascinerende opstellingen of toespraken van invloedrijke mensen en allerlei animatie, stonden er ook 6 ledschermen op mobiele totem verspreid. Van Maxled uiteraard.

Bezoekers werden zo gemakkelijk geïnformeerd met de voorstellingen in andere belangrijke zaken. Maar dat was nog niet alles. Samen met Studio Brussel hebben we de handen in elkaar geslagen om passanten iets op het scherm te laten posten. Via de StuBru applicatie konden ze foto’s doorsturen van zichzelf op de beurs. Daarnaast werden er ook prijzen uitgedeeld. Wanneer je het juiste antwoord wist op één van de quizvragen, kon je een foto sturen waarop jijzelf en het antwoord te zien zijn. Zo luidde een van de vragen “Welk uitgestorven dier op 4 poten werd opnieuw tot leven gewekt?”. Op de site was er dan een ren waarin Menapische varkens rondliepen. Een uitgestorven ras, opnieuw tot leven gewekt, en veel CO²-vriendelijker voor de kweek van vlees.

Interesse in een ledscherm voor jouw interactieve toepassing?

 
Twijfel je tussen huren of kopen? Bellewaerde huurde eerst enkele keren, om uiteindelijk 2 ledschermen op vaste totem aan te kopen nadat het voordeel duidelijk was. Daarnaast huren ze nog steeds schermen om de visibiliteit te vergroten.

Hoe spreek je een stadion met een capaciteit van 21 000 toeschouwers aan? Dat doe je met een ledscherm van 40m². Of neem er meteen twee…

RSC Anderlecht gaf ons de opportuniteit om het Lotto Park te upgraden met twee van deze reuzen met een P10 pixel pitch, in een jasje van paars-wit.

Welke opties heeft dit scherm:

  • Uitzenden van sponsors
  • Weergeven van replays, formaties
  • Rode & gele kaarten
  • Wissels
  • Afspelen van live beelden

VUB koos voor de jongste telg uit ons led-aanbod. Deze tweewielige aanhangwagen heeft een ledscherm van 2,5m² met een pixel pitch van 6mm. Daarna opteerden ze voor nog 2 trailers op maat van 4,5m², met een pixel pitch van maar liefst 4mm.

Als je op zoek bent naar de nieuwste en meest opvallende reclamepanelen, dan hoeft je niet verder te zoeken dan onze eigen gemeente. In 2022 hebben we namelijk de oude reclameborden die langs de belangrijkste invalswegen van de gemeente stonden, vervangen door 6 nieuwe vaste LED-totems.

Deze moderne LED-totems zijn niet alleen een upgrade ten opzichte van de oude borden, maar bieden ook vele voordelen voor adverteerders. Met hun heldere en dynamische displays trekken deze totems zeker de aandacht van voorbijgangers en automobilisten, wat de gemeente de nodige exposure kan opleveren.

Q8 heeft de weg van digitalisering bij hun shops gevonden! Een opening, vernieuwing, verbouwing, wordt steeds tijdig en duidelijk aangekondigd met de mobiele ledschermen van Maxled!

Maxled helpt Bon’Ap met de uitbreiding van het merk Bon’Ap, de maaltijdwinkel met vertrouwde Buurtslager-producten. Je komt ze tegenwoordig overal tegen en het aantal winkels blijft maar groeien. Zo zijn er ondertussen al 38 winkels verspreid over heel Vlaanderen! Onze mobiele ledtotems helpen bij:

  • Communicatie met de klanten
  • Openingen van nieuwe winkels
  • Openingsuren
  • Het zoeken naar personeel